Нове розслідування телеканалу Al Jazeera б’є по Порошенку чи підштовхує його до боротьби з корупцією?

Петро Порошенко і Борис Ложкін на художній виставці «За версією Forbes» у Києві, 3 липня 2013 року.

Сайт міжнародного телеканалу Al Jazeera опублікував розслідування про купівлю-продаж медіа-холдингу United Media Holdings (UMH) в 2013 році, власником якого тоді був підприємець Борис Ложкін, а покупцем – нині олігарх-утікач Сергій Курченко. Після оприлюднення розслідування телеканалу, штаб-квартира якого розташована в Катарі, українські антикорупційні активісти кажуть, що є підстави для розслідування антикорупційними органами щодо того, чи не були при купівлі-продажу Курченком використані «брудні гроші», які міг отримати Ложкін. Активісти також наголошують, що якщо влада не візьметься серйозно за боротьбу з корупцією, тоді такі викриття будуть з’являтися й надалі. Повідомляє Радіо Свобода.

У розслідуванні телеканалу Al Jazeera йдеться про те, що Сергій Курченко, якого названо «газовим чарівником України» часів екс-президента Віктора Януковича, знайшов близько 500 мільйонів доларів на купівлю медіа-холдінгу Бориса Ложкіна UMH. Зокрема до холдингу входив журнал Forbes Ukraine, який раніше вів розслідування проти Курченка.

В публікації зазначено, що продаж було «заплямовано брудними грошима і цей осад не змити».

Якщо коротко передати суть оборудки, то Курченко, як сказано в розслідуванні, взяв кредит у державному «Укрексімбанку», і що ці гроші були брудними, бо походять з позики, забезпеченої вкраденими активами.

Сама оборудка мала місце в 2013 році, і була завершена наприкінці жовтня того ж року.

«Для того, щоб заплатити Ложкіну і його партнерам, Курченко отримав позику в розмірі 160 мільйонів доларів США з державного банку. Прокуратура встановила, що це було зроблено з допомогою крадених активів», – йдеться в статті.

Дар’я Каленюк, виконавчий директор Центру протидії корупції, каже, що в купівлі медіа-холдингу фігурують деякі компанії Курченка, які українськими правоохоронними органами визнані такими, що відмивали брудні гроші Януковича та його оточення. Треба зауважити, що купівля-продаж здійснювалась через низку в тому числі офшорних компаній.

«Все це потребує розслідування, потребує кримінального провадження», – зазначила Каленюк в інтерв’ю Радіо Свобода.

Мотиви купівлі-продажу

У статті на сайті Al Jazeera говориться, що Курченко купував холдинг у Ложкіна, щоб покласти край критичним публікаціям щодо нього та його бізнесів у ЗМІ, що були частиною холдингу.

«Було очевидно, що Курченку не подобалось, що стосовно нього журналісти намагаються знайти правду, намагаються знайти документи, підтвердити докази його незаконної діяльності. І найпростіше заткнути журналістів – це просто стати власником медіа, яке визначає редакційну політику», – каже Каленюк в інтерв’ю.

 

Дар’я Каленюк

Також в українській пресі раніше писали, що Курченко міг купувати медіа-холдинг «під Януковича» і його мабутні політичні плани.

«Всім було відомо, що Курченко був молодим олігархом, який насправді став гаманцем Януковича, і через нього збирали активи Янукович і його соратники», – зауважує Каленюк в інтерв’ю.

За її словами, продаж також міг свідчити не на користь Ложкіна.

«Як може ця людина, по-перше, взяти брудні гроші, а по-друге, віддати медіа-активи на поталу, знаючи, що прийде той, хто буде закривати роти журналістам і цензурувати їх. Ну, це багато про що говорить не на користь Ложкіна», – каже Каленюк в інтерв’ю Радіо Свобода.

Борис Ложкін, тодішній голова Адміністрації президента, липень 2014 року.

Після зміни власника багато журналістів холдингу пішли, а Forbes з’ясовував справи з Курченком щодо правомірності використання його відомого бренду.

Чи пов’язаний Порошенко?

Стаття телеканалу Al Jazeera має назву: «Чи пов’язаний президент Порошенко із сумнівною угодою на 500 мільйонів доларів?»

Джерело: Nikorupciji.org

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показан. Обязательные для заполнения поля помечены *

*