Як Уряд В. Гройсмана, через порушення законодавства, намагається проштовхнути прийняття законопроекту № 7066 «Про приватизацію державного майна» та як А. Парубій підтримує це «беззаконня».

Якщо простежити історію підготовки та схвалення Урядом законопроекту «Про приватизацію державного майна» та історію розгляду його у  Верховній Раді України, то виникає питання навіщо поважні посадові особи держави, свідомо порушуючи вимоги законодавства з питань державної регуляторної політики при підготовці законопроекту № 7066 «Про приватизацію державного майна» намагаються надати йому статус «прийнятого» закону, навіщо вони витрачають час та наші гроші на прийняття «незаконного» Закону. Простіше було відверто та відкрито виступити з заявою, що закони існують тільки для громадян, а для влади виконання законів не є обов’язковим.

Річ в тому, що порядок підготовки законопроектів регулюється Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», в якому визначені вимоги, порядок дій щодо погодження законопроектів Державною регуляторною службою України (далі – ДРСУ) та визначені випадки, коли неможливо схвалити законопроект.

Звертаю увагу, що відповідно до ст. 25 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторний акт не може бути прийнятий або схвалений органом виконавчої влади або його посадовою особою при наявності рішення уповноваженого органу (ДРСУ) про відмову в погодженні проекту регуляторного акту.

Щодо законопроекту № 7066 — є рішення ДРСУ від 05 травня 2017 року № 184  про відмову у погодженні. Читач може подумати, що можновладці якось не помітили цього рішення ДРСУ про відмову у погоджені законопроекту № 7066, але вони нахабно в усіх пояснювальних записках та експертизах, які йшли додатками до законопроекту, зазначали про наявність цього рішення про відмову у погодженні. Також, ДРСУ направила листа до КМУ від 20.07.2017 року № 5953, в якому просила не допустити схвалення законопроекту.  Але все сталося як в прислів’ї «а Васька слухає та їсть» — Уряд схвалив цей законопроект, подав до ВРУ та А. Парубій виносить його на розгляд Верховної Ради України.

Особисто я тричі звертався до Прем’єр-міністра України із заявами з повідомленням про порушення вимог законодавства при підготовці та схваленні Урядом законопроекту № 7066, але у Секретаріаті КМУ є такий начальник управління С. Конюхов, який вважає себе мабуть другим Прем’єр-міністром та, порушуючи Регламент КМУ, сам розглядає та надає відповіді.

З цього приводу 29 листопада 2017 року я та члени Громадської ради при ФДМУ звернулись з такими ж заявами до Голови ВРУ А. Парубія, до голів комітетів та фракцій ВРУ. Уважно до розгляду наших заяв віднісся тільки народний депутат Ю. Бойко, який звернувся до ДРСУ з цього приводу. Дуже прикро, що народний депутат І. Лапін, який керує Спеціальною контрольною комісією ВРУ з питань приватизації, як завжди, тільки відписався так не зрозумівши, що він став співучасником «беззаконня» при розгляді законопроекту № 7066.

На лист народного депутата Ю. Бойко ДРСУ надала відповідь листом від 15 січня 2018 року № 289/0/20, в якому зазначено: «З метою запобігання порушенню вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», ДРС листом від 20.07.2017 № 5953 на адресу Кабінету Міністрів України було направлено лист у якому наголошувалося про недопущення схвалення проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо спрощення процесу приватизації). Незважаючи на зазначене, згідно витягу з Протоколу № 55 від 18.09.2017, Кабінет Міністрів України схвалив проект Закону».

Важко зрозуміти, як можна і навіщо «беззаконним» шляхом приймати законопроект щодо приватизації, мета якого збільшення іноземних інвестицій та збільшення надходжень до державного бюджету.

Сумно від того, що це є «приклад виконання» вимог майдану – Закон один для всіх та сумно від того, що так нахабно ні одна влада не паплюжила наше конституційне право на верховенство права та право на виконання владою законів України.

 

 

Качур Д. М. член Громадської ради при ФДМУ, експерт з питань приватизації 15.01.2018 р.

Читайте також :

Куди веде Уряд Гройсмана простого українця – до конституційного верховенства права або до «беззаконня».

Незаконний шлях проходження Законопроекту «Про приватизацію державного майна» (№ 7066) в Уряді, ще до голосування у Верховній Раді України.

Як М. Нефьодов та В. Трубаров вводять в оману суспільство щодо приватизації «офшорами»

«Хто «підставляє» Гройсмана в сфері приватизації?»